BEZÁRÁS
ÜGYEK

A Mengyi Unió

MENÜ

A Mengyi Unió

Patyi András továbbra is titkolja az NKE 30 milliárdos projektjének részleteit. Először 2 milliót, majd 900 ezret kért volna a szerződések adataiért, ezért azt ajánlottam, hogy akkor bemegyek én átnézni a szerződéseket. Ezt azonban “személyes adatok védelmében” megtagadta.

Nem fogjuk annyiban hagyni, de nyílt adatbázisban fellelhető NKE közbeszerzést követve megnéztük más egyetemek közbeszerzéseit és

négy elképesztő céghálózatokat találtunk, melyek az egyetemeknek szánt EU pénzek ellopására specializálódtak.

Szinte meg sem lepődtem, amikor Mengyi-Voldemort intéző cége, (az azóta felszámolás alatt álló) Public Sector is feltűnt. (A cég közben végelszámolás alatt szívódik fel, a nevét is megváltoztatta ANV Managementre) Négy egyetemet/hálózatot is kigyűjtöttünk (lásd: csatolt fájlok), ebből a az egyikkel (Rávezető Projekt) az NKE is szerződött (letöltés). A sajtótájékoztatón a Mengyi-féle céget emeljük ki (letöltés): úgy látszik ez az üzleti tanácsadással foglalkozó cég mindenhez ért, még a vízgazda-mérnök képzéshez is elengedhetetlen szükség volt rájuk (a Mengyi-ügyben a kamu szociális szövetkezeteket szervezték, de a “szegénység ellenes” és “egészségügyi szűrő”kistérségi programokban is rengeteget kaszáltak https://korrupcioinfo.hu/korrupcioinfo/jo-tanacsok-lemasolva/)

A céghálózatok a legtöbb megrendelést az Edutus Főiskolától, az Eszterházy Károly Főiskolától és a Széchenyi István egyetemtől kapták, de gyakori partnereik voltak a Pannon Egyetem, az Óbudai Egyetem, azon kívül, más, elsősorban vidéki intézmények is. A közbeszerzések szinte mindegyike a TÁMOP-os “KONV”-os pályázatok kapcsán került meghirdetésre, a legtöbb a TÁMOP-4.1.1.C-12/1/KONV-2012-ben. A közbeszerzések nyertesei jellemzően a következő feladatokat vállalták el: egyetemi szolgáltatások felmérése, kutatási projektek nyomon követése, nemzetközi és régiós szintű kapcsolatok helyzetfelmérése, fejlesztési javalatok, kompetenciafejlesztés, interjúzás, minőségbiztosítás. Ezek tehát az egyetemi kutatási projektekre ráültetett kiegészítő tevékenységek, amelyek azonban a legtöbb esetben nem lennének elláthatóak anélkül, hogy a felsőoktatási intézmények szakemberei ne adnának hozzá hathatós szakmai segítséget.

A fent hivatkozott program talán legnagyobb nyertesei azonban a Mengyi ügyeit intéző cég és ismerőseik. . A hálózatban található többek között a Public Sector, az Alpok-Line Kft., a Proficio Mentor Kft., (A teljes hálózat és összes vízgazdálkodási témájú közbeszerzésük a mellékelt táblázatban.) Ennek a hálózatnak a mentora az IBS Management Kft., a közbeszerzéseket ennek a cégnek a klónjai, valamint a Szent István Egyetem (SZIE) írták ki. A SZIE a szóban forgó uniós program 0015-, és 0016 verziószámú, vízgazdálkodási kutatásokra és szakemberek képzésére irányuló projektjét valósította meg és az IBS-csoport közreműködésével, olyan módon, hogy a program 1,5 milliárdos keretéből 518 millió forintot Voldemort szolgái és barátaik kaptak. Speciális szakértelme azonban a feladatok elvégzéséhez csak a SZIE-nek és az IBS Management Kft. vezetőjének van, ezért teljesen értelmetlen, hűtlen kezeléssel egyenértékű volt ezeket a feladatokat kiszervezni, azokkal hozzá nem értő üzletviteli tanácsadókat megbízni. Persze, hogy mindezzel mi lehetett a cél, az eléggé egyértelműnek látszik. A megbízás szolgáltatási díja rendszerint horribilis, 100-100 ezer forint /nap Természetesen a kamu közbeszerzések stróman vesztes pályázói is kivétel nélkül ennek a hálózatnak a cégei voltak. Az, hogy mire kapták a megbízást, egészen elképesztő, érdemes a csatolt fálban (letöltés) megnézni, az egyik kedvencem:
Vízgazdálkodási tudásközpont létrehozásához, szervezet Fejlesztéshez, értékesítési feladatokhoz tanácsadói kapacitás.

A NAGY EGYETEMI EU PÉNZKÖLTŐ HÁLÓZATOK működésének legfőbb ismertetői jegyei tehát :
1. A versenyt kiiktató hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások megindítása a kiíró részéről, nyílt eljárás helyett.
2. Olyan cégek meghívása a pályázatra, amelyek ugyanahhoz a személyi és céges összefonódással terhelt hálózathoz tartoznak. Ez csak úgy lehetséges, hogy a kiírók eleve összejátszanak a majdani pályázat nyertesével, vagy pedig egy tanácsadótól (vagy a mögötte álló, politikai kapcsolatokkal rendelkező személytől) kapják az ukázt arra vonatkozóan, hogy kit kell meghívni.
3. A pályázók sokszor egész komoly cégcsoporttal dolgoznak, s ezekkel a cégekkel különféle kombinációkban rengeteg (akár több száz) közbeszerzésen elindulnak. Ahol tehát mindig “ugyanaz” fog nyerni, függetlenül attól, hogy papíron éppen melyikük a nyertes.
4. A szakértelem nagyon gyakran nem a pályázat nyertesénél, hanem valójában a kiírónál van
5. A kiírások tartalma legtöbbször vicc, semmilyen valódi hasznos érték nem sejthetó a kíírások mögött
6. A nyertes cégeknek semmi közük a tudományos élethez és általában az egész cégben csak néhány dolgozó van
7.Viszont horribilis áron dolgoznak , napi 100-200 ezer forintért adnak tanácsot
7. Az előző ciklus lezárultával a cégek visszavonultak, de úgy tűnik, ismét ott vannak a pénzek elköltésének élvonalában

Csatolt fájlok megtekintése:

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/06/egyetemek_foiskolak.pdf”]

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/06/eruditio.pdf”]

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/06/ravezeto.pdf”]

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/06/vizgazdalkodas.pdf”]