A Versenyhivatal az autóversenyzésről szól?
A Versenyhivatal az autóversenyzésről szól?
Amikor a Gazdasági Versenyhivatal gépkocsibeszerzéseit megláttam, legalább annyira meglepődtem, mint amikor Farkas Flóriánék autóbérléseiről olvastam. Elmondható, hogy az eheti Korrupcióinfo ismeretterjesztő funkcióval bír: a GVH vezetőinek el kell magyaráznunk, hogy a “verseny” szó itt nem autóversenyzésre utal…
MAZDA CX9: 4 kerék meghajtás, “csak” 250 LE, de hét személyes(!) kivitel, full extrákkal (bi-xenon, LED lámpa…) Részletek » A Mazda CX-9-et nem is forgalmazzák Európában, mert annyira nincs kereslet egy ekkora SUV-ra, SPORTCÉLÚ HASZONJÁRMŰRE, azaz LUXUS SZABADIDŐAUTÓRA 🙂 Bővebben ». Itt is egy ajánlatból választottak és itt is minimális (50 ezer ft) nyereség az eredetileg becsült értékhez képest, 12 millióért. 2013-ban is vettek Volvo-t, 15 millióért… Részletek »
Itt két autót (Volvót?) vettek bruttó 18.2 millióért. Az ajánlatkérés felháborító: MINIMUM 300 LE, teljesítmény 380 Nm nyomaték, négykerék hajtás, prémium márka volt a feltétel az egyiknél ( szerény 145 lóerő a másiknál). EGYETLEN AJÁNLATBÓL VÁLASZTOTTAK, az eredetileg becsült értéknél csak 500ezer forinttal olcsóbban (pedig a becsült érték az ügyészség szerint a legmagasabb piaci árat jelenti). Részletek »
A dőzsölésen kívül a legfelháborítóbb az egy ajánlatból “választás”. Ha valakinek az állami hivatalok közül, a Versenyhivatalnak tudnia kellene, amit minden ember egyébként tud, hogy ez árdrágító hatású. Ha egy közbeszerzésen egy ajánlatból választanak, azok vagy hülyék, vagy csalnak. Ezzel szemben a GVH meghívásos – tehát eleve versenykorlátozó – közbeszerzéssel, végül egyetlen ajánlatból “választott” autókat.- és ahogy az alábbiakból kitűnik, mást is.
Persze a hivatal papíron tudja, hogy a verseny jó (pl.: http://www.megfeleles.hu/) azonban egyéb közbeszerzései is arról szólnak, hogy bort isznak és vizet prédikálnak. Ráadásul ezek között feltűnően pazarló, hűtlen kezelés lehetőségét is felvető tételek is vannak.
Itt » is egy ajánlatból választott 10 millióért kreatív koncepciót, különösen pikáns, hogy a “nem marad köztetek” című “épületes” plakátokhoz csinálták.
Érthetetlen a “versenypolitikai tanácsadó hálózat” fogalma évi 40 millió forintért. Részletek » A leírás szerint 5 városban 10 nm-es irodát kell fenntartani , 8millió/év/iroda, napi 4 órás nyitvatartással értelmezhetetlen céllal. A közbeszerzés célja: a szerződés célja a versenypolitika, a versenyjog és a tudatos fogyasztói döntéshozatal és védelme kérdéseivel kapcsolatba kerülő szervezetek és személyek (fogyasztók) tájékozottságának, versenypolitikai-versenyjogi ismereteinek és fogyasztói tudatosságának növelése. A honlap fájóan üres, alibitevékenységre utal (példa itt » és itt »).
“Természetesen” itt is egy ajánlatból “választottak ki” a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületét (ami NEM azonos az Országos fogyasztóvédelmi Egyesülettel, de a Fogyasztóvédők Országos Egyesületével sem). 2015-ben ugyanilyen kondíciókkal, egy ajánlatból, szinte fillérre megbecsülve választották ki ugyanezt az egyesületet. Részletek » 2014-ben dettó 1 ajánlat. Részletek »
A szervezet honlapján büszkén közzéteszi a szerződéseit, ezek között azonban érthetetlen, pazarló tételek is vannak. Itt például 6 milliót !!! adnak a Diplomata Magazinnak az Országgyűlés jogalkotó munkájának figyeléséért. :)))
A magyar közbeszerzések 30 százalékánál egyetlen ajánlatból “választanak”. Különösen szomorú, ha a Versenyhivatal is “élen jár” a hanyag kezelésben
A GVH a közelmúltban vizsgálatot rendelt el -helyesen- kórházak röntgenbeszerzéseinél. Részletek » Ez azonban fájó kivétel. Ha feladatát komolyan venné, az uniós projektek közül szinte mindegyiket vizsgálhatta volna, mivel – Ács Rezső szekszárdi polgármester szerint is – úgy működik az EU támogatások elosztásának rendszere, hogy megjelenik egy cég azzal, hogy ő eloszthat egy kvótát, de ő szeretne a kivitelező lenni. A miniszterelnök vejének LED-es biznisze pl. klasszikus kartellre utaló történet (mindenhol Tiborcz cége nyert, a szakmai cég viszont nem indult ellene, hanem beszállító lett). De ebben a táblázatban a szemlélődő azonnal több tucat példát talál arra, hogy cégek előre leoszthatták maguk között a piacot, de a korrupcióinfó több alkalma is példákat hozott (pl.: járási esélyegyenlőségi tervek, amit egy tucat városban ugyanaz a cégcsoport végzett) és még fog is hozni erre… A GVH azonban csak hallgat és dönget a luxus sportautókkal.
Hab a tortán: a GVH is csinált a szokásos 27 millióért szervezetfejlesztést, mosolyogni valóan semmitmondó tanulmányokkal. Részletek »
Projekt egyes beavatkozási területei szerinti átfogó célok:
- Teljesítménymenedzsment beavatkozási területen: Kerüljön összehangolásra a stratégiai és operatív célkitűzés a teljesítmény-kontroll rendszerrel.
- Folyamatoptimalizálás beavatkozási területen: Bontakozzék ki, mélyüljön el a folyamatorientált működésfejlesztés és irányítás gyakorlata.
- Tudásmegosztás beavatkozási területen: Jöjjön létre a szervezet- és működésfejlesztéssel kapcsolatos tudás felhalmozásának és megosztásának, átörökítésének rendszere.
- Változáskezelés beavatkozási területen: A belső közéletben váljanak ismertté és elfogadottá az önfejlesztés és alkalmazkodás, ill. változás, mint a szervezeti kultúra alapértékeiként.
- Minőségirányítás beavatkozási területen: Teremtődjenek meg a minőségirányítás egyes személyi, szervezési és technikai alapfeltételei, mint a fejlesztő körök, minőség indikátorok, problématérkép.
És az “eredmény” megtekinthető itt » és itt ». Utóbbi különösen vicces.