BEZÁRÁS
ÜGYEK

Autót csak drágán bérlünk!

MENÜ

Autót csak drágán bérlünk!

Csakúgy mint a Roma Önkormányzatnál, itt is béreltek oltári drágán használt Opeleket, itt is kérdéses, hogy mire ment el 10 Mrd forint, csak itt nem a romák a felelősek… A Magyar Nemzet a múlt héten számolt be egy vadonatúj “családsegítő” uniós projektről. A 6 milliárd forintra EGYETLEN CÉG PÁLYÁZHATOTT, a Családbarát Ország Nkft :). A projekt most indul, de a cikk írói szerint – és szerintem is -, érthetetlen, hogy ennek a Kft-nek miért kell adni 6 milliárdot, mikor semmi jel nem utal arra, hogy valaha is ezzel foglalkozott (korábbi neve Zánka Tours, majd Magyar Vitorlás Központ Kft (!!!!) volt és a tulajdonosa az ÚJ NEMZEDÉKEK KÖZPONT Kft (igen, az, amelyik olyan botrányosan nem tudott elszámolni az “új nemzedékek” projekt számláival).
Viszont elképedve láttam, hogy a semmiből jött, de rögtön 6 milliárdot kapó Kft címe megegyezik (!!) az Emmi most megszüntetett Család-Ifjúság és Népességpolitikai Intézetével.

Ha nem hallott még erről az intézetről, ne csodálkozzon. Viszont kb. annyi uniós pénzt tüntetett el, mint a roma önkormányzat.

A honlapjukon az alábbi projektekkel dicsekednek.

TÁMOP 5.4.1-12/1 ITT AZ SEM TUDHATÓ, HOGY MIRŐL SZÓL A PROJEKT. !!!!! Az egyik honlap szerint: családi csődvédelem intézményének bevezetésével járó közgazdasági hatások pénzügyi szempontok alapján történő vizsgálatok elvégzése, hatástanulmányok összeállítása 1,7 mrd. A másik honlap szerint A szociális szolgáltatások modernizációja, központi és területi stratégiai tervezési kapacitások megerősítése, szociálpolitikai döntések megalapozása. Mindenesetre az utóbbi oldalról letölthető egy fájdalmasan semmitmondó, de 150 oldalas záró tanulmány...Ezek szerint oldalanként 10 millió forint az általánosságoktól hemzsegő tanulmány… Lásd: csatolt tanulmány
TÁMOP 5.4.10 Szociális képzések rendszerének modernizációja 5,3 Mrd
TÁMOP 5.2.9 legyen más a szenvedélyed 250 millió
TÁMOP 5.2.6 A korai életszakaszban feltárt fejlődésbeli rendellenességek, lemaradások kezeléséhez szükséges hozzáférés javítása c. kie 1 mrd

EFOP 3.1.1 Kisgyermekkori nevelés támogatása kiemelt projekt 1,6 Mrd :Ez már egy új projekt, azonban azért különleges, mert a megszűnt EMMI intézet honlapján is szerepel, azonban a projekt külön honlapján http://www.efop311.hu/ már az új kamu kft projektjeként látjuk. Tehát nem csak a Tüzér utca 33-as cím az átfedés… A kormány megszüntette az EMMI háttérintézményeként működő “Család- Ifjúságg-és népesedéspolitikai Intézetet”, majd mindent folytat tovább a Magyar Vitorlás Központ Kft-ből átkeresztelt “Családbarát ország Nkft”

A projektek közbeszerzéseinek és dokumentumainak vizsgálata után kimondhatjuk: A CSALÁD,-IFJÚSÁG- ÉS NÉPESEDÉSPOLITIKAI INTÉZETET UGYANAZÉRT KELLETT BESZÁNTANI, MINT A TÜRR ISTVÁN KUTATÓKÖZPONTOT , vagy ami miatt a Roma Önkormányzatot is be kellett volna. Az ok, a nyomok eltüntetése.
Az, hogy a megszűnt intézetért nem kár a honlap fájdalmasan üres “kutatási archívumából” és “módszertani archívumából” látszik.

A fellelhető közbeszerzések viszont megmutatják, hogy a nemes célok helyett ismét egy szűk céghálózat gazdagodása volt a cél. A közbeszerzések témájáról sokszor messziről látszik itt is, hogy senki nem gondolta komolyan őket, illetve a legtöbb esetben sorozatban olyan kft-ket hívnak meg ezen “feladatok” elvégzésére, akinek semmi közük az adott területhez. Sőt, olyan cégeket, amelyeknek korábban semmihez nem volt semmi közük…

De kezdjük itt is az autóbérléssel, mint a roma önkormányzatnál:

1) 3 db HASZNÁLT (4 éves) Opel Insignia bérlése 23 hónapig 22,6 millió forintért (330 ezer/hónap!!!!). EGYETLEN ajánlatból választották ki a debreceni céget. Autónként 7,5 milliót fizettek ki, amiért már újat is vehettek volna, de a flottakezelés esetén is jóval olcsóbban kaphattak volna autót, egy pl. itt: http://tartosberles.hu/

2) Képzési dokumentáció monitorozása 16.450.000,-Ft-ért (TÁMOP-5.4.10-12-1/2012-0001). : Dokumentáció teljeskörű meglétének és mintavétel megfelelőségének (!!!) monitorozása. Fogalmazhatnánk szerintem úgy is, hogy ez a monitorozás monitorozása. Ahogyan a következő is: Korábbi monitoring tevékenység felülvizsgálata. . Mindezt egy hódmezővásárhelyi, ingatlan bérbeadással foglalkozó cégtől (Utilitas Pro Kft.), amelynek szintén nem találni nyomát az interneten (nincs saját honlapjuk). Illetőleg valamiféle bérbeadási oldal feldobja a nevét, de mindössze ennyi.

3) Ez az előző közbeszerzés méltó párja, annak a klónja. a fenti dokumentáció irattározási jellel való ellátásáért (ami valószínűsíthetően a folyamatba építve kellett volna, hogy működjön az NCSSZI-nél) és az iratok rendszerezéséért az ugyancsak a TÁMOP-5.4.10-12-1/2012-0001-hez kapcsolódó közbeszerzésen 24.430.000,-Ft-ot csengettek ki. Ez azért is volt nagy bravúr, mert ismét sikerült a feladathoz megtalálni a tökéletesen alkalmas jelöltet. Az Event Procontrol Kft. főtevékenysége ugyanis rendezvényi étkeztetés, náluk is ebben az évben ugrott meg hirtelen az árbevételi szint (az előző évi 0-ról). Honlap természetesen itt sincs. Ezért is elismerésre méltó, hogy a Bp., VI. ker. Szinyei Merse u. 10 sz. (az Event Procontrol. Kft. székhelye) alá bejegyzett 1500 cég közül tudták kiválasztani a feltételeknek leginkább megfelelő vállalkozást

4) Az aggteleki (!!!) Együtt Egy Jobb Létért Szociális Szövetkezetnek itt (TÁMOP-5.4.1-12/1-2012-0001) elvileg egy 80 oldalas módszertani útmutatót kellett készítenie a gyermekekbántalmazás témakörében ( gyermek bántalmazásának felismerésére és megszüntetésére irányuló szektorsemleges egységes elvek és módszertani javaslat kidolgozására ) és 390 szakértői napot kellett teljesítenie 19.110.000,-Ft-ért (napi 64 ezer forint) OLDALANKÉNT 250 ezer forint. Semmilyen adat nem utal arra, hogy a “szövetkezetnek” bármilyen munkája lett volna, a szövetkezet a 2013 év végi uniós forrás elnyerése és a 2014. évi közbeszerzés után 2015-ben nullára futott az árbevételét tekintve.

5) LDAP Számítástechnikai Kft. (TÁMOP-5.4.10-12-1/2012-0001) Egységes informatikai alapú nyilvántartási és monitoring rendszer kialakítása. Kicsit soknak tűnik ezért 78.020.000,-Ft, tekintettel arra, hogy itt csak egy továbbfejlesztésről van szó. Szerencsére ennek az előzményeit a 444 korábban már feltárta, így még inkább kilóg a lóláb.
2011-ben a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet EU-s pénzből rendelt egy szoftvert, hogy az intézetnél a munka még jobban menjen. A szoftver 1,8 millió forintba került akkoriban. Az intézetnek a programot egy Right Solutions nevű cég készítette el, de valamiért olyan szerződést kötöttek, hogy a program forráskódját nem adták át az intézetnek. Vagyis frissíteni nélkülük nem lehetett a programon.
Telt-múlt az idő, és az intézet tavaly frissíteni akart. Kiderült azonban, hogy 2013-ban a Right Solutions eladta a forráskódot egy LDAP Kft. nevű cégnek, kereken egymillió forintért. Hogy miért vesz valaki egymillióért egy olyan forráskódot, ami csak a Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézetnek kellhet, azt csak sejteni lehet. A vevő valószínűleg számított arra, hogy hamarosan lesz EU-s pénz a frissítésre.
Itt nagy verseny nem lehetett, csak az tud a szoftverhez nyúlni, akinél ott van a forráskód is. Az LDAP Kft. el is vitte a munkát, 78 millió forintért. Kiderült, hogy remek befektetés volt egymillióért megvenni a forráskódot.
Az EU revizorain nem ment át az ügylet, és 100 százalékos korrekciót írtak most elő. Vagyis az EU ezt a pénzt erre nem fizeti ki. (A magyar állam vélhetően már előre kifizette.)

6) Személyes gondoskodást végző személyek, nevelőszülők, valamint a befogadói szülői ellátásban dolgozó szakemberek pályázatainak előzetes bírálatára és a kapcsolódó adminisztrációs feladatokra nyertek el 19.726.000,-Ft-ot. Egy műkörömépítéssel és fodrászattal foglalkozó (!!!!!!!!!!!!!!!!) cég, ha nem hiszi, nézze meg ezt a szerződést és ezt az oldalt: http://krisztina3dlashes.hu/wp-content/uploads/2015/11/aszf.pdf

7) A TÁMOP-5.2.6-13/1-2014-0001 sz. projektben a koragyermekkori intervenció rendszer-hiányosságainak azonosításán dolgozott, és nemzetközi összehasonlításokat végzett gyermekvédelmi területen, 24.000.000,-Ft-ért. Hogy a gyermekvédelmi terület – annak is egy kirívóan speciális részterülete – hogyan kapcsolódik a Prekog Alfa Kft. tevékenységi köréhez, az egy nagy rejtély. De találkoztunk mi már egy korábbi korrupcióinfó kapcsán ezzel a két társasággal, mégpedig az ózdi filmes élménypark pénzlehúzásai vonatkozásában,

8) 24,5 millió tanulmány Cognative Piackutató
A projekt indokoltságát alátámasztó problémák és a projekt keretében szervezett képzések összefüggéseinek vizsgálata.

A beszerzések adatait csatolt táblázat formájában is összeszedtük.

Végül egy fájóan üres honlaprész:

http://ncsszi.hu/intezet/kozerdeku-adatok/gazdalkodasi-adatok/szerzodesek

 

Mellékletek:

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/03/tamop541_VI_62_book_A5.pdf”]

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/03/támop-szociális.pdf”]