A Mészáros Unió
A Mészáros Unió
Mészáros részvényei a világon a legjobban teljesítő részvények, de nem azért, mert okosabb mint Zuckerberg. Egészen elképesztő módon, újabban már a primitív trafik trükköt is használva nyeri meg a közbeszerzéseket.
A 2015 óta tartó új uniós támogatási időszak egyik “újdonsága” az egészen hihetetlen gigaközbeszerzés-típus: a keretszerződés. Az állam ilyenkor jó előre leszerződik cégekkel. Óriási pénzeket ad így oda előre és ezzel együtt szinte teljesen átláthatatlanná teszi a beruházásokat, ami viszont már természetesen Európának sem tetszik: a hírek szerin kb 40 mrd forintot is visszakérhet egy 400 (!!) Mrd-os “keretszerződésből”, ahol a csatornázási beruházásokat osztották le jó előre többek között Mészáros Lőrincnek.
Azonban úgy tűnik, nem tudnak leállni.
A “Nemzeti” Vagyonkezelő véletlenül (?) pont 40 milliárdos keretszerződéssel (?) kínálta meg ezév júniusban Mészároshoz köthető (FEJÉR-B.Á.L. Zrt.), Mészáros embereivel (pl. vejével) igen jó üzleti kapcsolatot ápoló ZÁÉV Zrt, és Tiborczcal jó kapcsolatokat ápoló (West Hungária Bau Kft., Paár Attila érdekeltségű) cégeket.
Ez a közbeszerzés az eddigi legbizarabb, amit láttam, ugyanis nincsen benne, hogy mi a feladat!!!
A közbeszerzési értesítő itt olvasható, a “nyertes” cégekkel megkötött szerződést pedig csatoltam a cikk alján.
Az ajánlatkérő: MNV Zrt. (Magyar Nemzeti Vagyonkezelő). A szerződés egészen bizarr, mert:
1) SEMMIT NEM TARTALMAZ ARRÓL, HOGY MIT KELL MAJD ELVÉGEZNI, csak azt, hogy 40 milliárdot fizetnek majd érte. Az állam “kiválasztotta” Mészáros Lőrincet és társait VALAMILYEN munkára. Igaz ugyan, hogy amikor majd tudni lehet, hogy konkrétan mi is lenne a feladat, akkor újra indul a “verseny” -de akkor már csak ezek a cégek indulhatnak rajta. Ennek alapja a Közbeszerzési Törvény. 105. § (2) bek. (2)-(5) pontjában található, ami egy vicc: amennyiben a közbeszerzési szerződés valamely feltételt nem tartalmaz (ebben az esetben gyakorlatilag semmit!), akkor a versenyt újra kell nyitni 🙂 🙂 🙂 :), de abba új ajánlattevőt már nem lehet bevonni.
2) A nyílt versenyt egyébként egy rendkívül primitív, de a trafikoknál és a földbérleteknél már “bevált” módszerrel tették esélytelenné: az értesítő és a szerződés is utal arra, hogy AZ ÉRTÉKELÉSNÉL ÁR CSAK 50 PONTOT ÉR, A MÁSIK 50 PONTOT EGY MINTAFELADAT (MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNY ELKÉSZÍTÉSE) KIDOLGOZOTTSÁGA (!!!!!!) JELENTI. Ez ugyanaz a trükk, mint amit a trafikpályázatok “értékelésénél” végeztek: ott az “üzleti tervek kidolgozottságára” lehetett adni a pontokat. Ha véletlenül lett volna olyan naív pályázó, aki Lőrinc ellen indulna, nyilván valahogy nagyon kevés pontot kapott volna. Ezzel egyértelműen ki lehet zárni pl., hogy a Közgép jelentősen alá ajánljon Mészáros gazdának.
3) A szerződésnek van még egy pontja, amely egészen felháborító, a késedelmi kötbér. Ez ugyanis a szerződés szerint “naponta a teljes összeg 0,2 százaléka lehet, de összesen maximum 50 napig kérhető el”. Ha tehát Mészárosék -egyéb bokros teendőik miatt- esetleg egy-két évet csúsznak (Szekszárdon a ZÁÉV újította fel a polgármesteri hivatalt, már majdnem két éve működnie kellene!!!), akkor is csak az összeg maximum 10 százaléka követelhető tőlük!!!
Azért nézzük a dolog jó oldalát is: lehet, hogy azért akarnak jóelore leszerzodni, mert a valasztások utánra is szeretnének megrendeléseket.
Még egy fontos dolog: EZ NEM TÖRVÉNYES, ninden látszattal ellentétben. Az új kormánynak semmi más dolga lesz, mint kiszámolni, hogy mennyivel drágábban dolgoztak.